یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

گوشي چند سيم کارت نياز به رجيستري چندباره ندارد

گوشي همراه

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸:۰۰


يکي از سؤال‌ها درباره رجيستر کردن گوشي موبايل، نحوه رجيستري گوشي هاي چند سيم کارت است که اين گوشي ها به ازاي هر سيم کارت داراي يک IMEI دارند.

وايمکس نيوز- طرح رجيستري گوشي تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده است. در مرحله اول فقط گوشي و تبلت هاي آيفون مشمول اين طرح شده اند و روز گذشته نيز سه برند جديد بلک بري، گوگل‌پيکسل و موتورولا مشمول اين طرح شد.

براي فعال سازي گوشي هاي جديد در طرح رجيستري کاربر بايد از طريق سامانه همتا (ستاره 7777 مربع) عمل کند. در اين سامانه شماره سيم کارت، شماره IMEI و کد فعال سازي (يک عدد 6 رقمي که روي کارت گارانتي درج شده و بايد هنگام خريد از فروشنده دريافت کرد) از کاربر خواسته مي شود و IMEI  گوشي و شماره سيم کارت با هم منطبق و در نهايت گوشي فعال خواهد شد.

يکي از سوال ها درباره رجيستر کردن گوشي ها، نحوه رجيستري گوشي هاي چند سيم کارت است؟ و اين سوال مطرح است که با توجه به اينکه اين گوشي ها به ازاي هر سيم کارت داراي يک IMEI هستند آيا رجيستر کردن آنها متفاوت است؟

در پيگيري اين سوال از کميته رجيستري به خبرنگار فارس پاسخ داده شد که «در صورتي که گوشي قانوني باشد، در هنگام استعلام اصالت با استعلام يکي از شناسه‌ها، شناسه ديگر نيز در جواب پيامک ارسال خواهد شد. براي فعال سازي نيز کافي است تا يکي از سيم کارت ها را فعال کرد تا سيم کارت دوم نيز به طور خودکار فعال شود.»

با توجه به اين پاسخ، گوشي چند سيم کارت به ازاي هر IMEI  نياز به رجيستر شدن ندارد و يک بار رجيستر شدن براساس يک شماره سيم کارت براي گوشي کافي است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو